Site Search:
 
Speak Korean Now!
Teach English Abroad and Get Paid to see the World!
Korean Job Discussion Forums Forum Index Korean Job Discussion Forums
"The Internet's Meeting Place for ESL/EFL Teachers from Around the World!"
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

istation radiation

 
Post new topic   Reply to topic    Korean Job Discussion Forums Forum Index -> Technology Forum
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Clutch Cargo



Joined: 28 Feb 2003
Location: Sim City 2005

PostPosted: Wed May 17, 2006 4:49 am    Post subject: istation radiation Reply with quote

I read recently that the v43 istation pmp was being recalled due to fears of excessive microwave emissions or something. Has anyone heard any more about this? I was planning to buy one and was put off a bit by the price (500k). Maybe they'll be cheaper now to create some good will for the product.
Back to top
View user's profile Send private message
dogbert



Joined: 29 Jan 2003
Location: Killbox 90210

PostPosted: Wed May 17, 2006 4:53 pm    Post subject: Reply with quote

일반 [리콜공지] 전자파 간섭개선을 위한 업그레이드 안내 2006-05-08 19:49:16

안녕하세요. 아이스테이션 운영자 입니다.

전파연구소 EMI부적합 판정에 따라 아래와 같이 리콜을 실시 합니다.

- 신청 대상 : [V43]소유 고객(제품 등록 후 신청가능)
- 신청 기간 : 2006년 5월 9일(화) ~ 2006년 8월 10일 (3개월간 집중처리 후 보증기간 중 상시처리)
- 장 소 : 전국 21개의 아이스테이션 서비스 지정점 및 택배접수
(택배접수처 : 경기 성남시 수정구 수진동 2193 금성빌딩 2층 하이스텍 T. 031-754-5588 )
- 이용 방법 : 아이스테이션 홈페이지를 통해 온라인 예약 후 지정 서비스점 방문 또는 택배서비스 이용.
* 원활한 처리를 위해 반드시 사전예약을 해주시기 바랍니다.

리콜관련 FAQ

1. 리콜 후 어떤 점이 좋아지나요?
1) DMB 수신 성능이 향상 됩니다.
2) 프로그램이 최신 버전으로 업그레이드 됩니다.
3) 전자파 간섭이 국내 인증기준 이하의 수치로 개선 됩니다.

2. 리콜 신청은 어떻게 하나요?
1) 아이스테이션 홈페이지(http://www.i-station.co.kr)에 제품등록을 합니다.
(이미 등록하신 고객께서는 안 하셔도 됩니다.)
2) 상단메뉴의 마이존을 클릭 후 좌측메뉴의 [리콜]전자파개선 신청을 클릭합니다.
3) 안내에 따라 신청을 하신 후 접수증을 출력합니다.
4) 사용하고 계시는 V43 제품을 지참하여 가까운 아이스테이션 서비스 지정점을 직접 내방 하시거나 택배를 통해 제품을
발송하여 주십시오. 이때 접수증을 가지고 가시거나 택배 발송시 함께 발송하시면 됩니다.

3. 리콜시 어떤 작업이 이루어 지나요?
1) 제품의 메인보드가 교체 됩니다.
(교체된 메인보드에 대해 교체일로 부터 1년간 무상보증 합니다.)
2) 제품을 초기화 하여 최신 프로그램으로 재설치 됩니다.
3) 제품의 케이스 중 사이드 프레임이 최신 제품으로 교체됩니다.(해당고객)
4) 기타 다른 사항(DMB 안테나 헐거워짐) 등에 대해서도 조치 받으실 수 있습니다.

4. 리콜과 관련한 주의사항은 없나요?
1) 초기 혼잡이 예상되오니 반드시 홈페이지를 통해 예약 후 방문하시기 바랍니다.
2) 리콜 작업 중 하드디스크가 포맷되오니 미리 백업을 받아 놓으시기 바랍니다.
3) 내비게이션 사용 고객께서는 리콜 후 홈페이지를 통해 내비게이션 인증을 받으셔야 합니다.
4) 택배 접수 시 본체를 제외한 배터리, 터치펜, 이어폰, 핸드스트랩 등 리콜시 불필요한 액세사리는 빼고 발송하시기 바랍니다.
5) 택배 발송시 반드시 안내된 주소로 보내주시기 바랍니다.
(택배접수처 : 경기 성남시 수정구 수진동 2193 금성빌딩 2층 하이스텍 T. 031-754-5588)

고객 여러분의 제품 사용에 불편을 드린점 진심으로 사과 드립니다.

http://www.i-station.co.kr/support/notice_view.html?seq=97507&brd_id=B0001
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Korean Job Discussion Forums Forum Index -> Technology Forum All times are GMT - 8 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


This page is maintained by the one and only Dave Sperling.
Contact Dave's ESL Cafe
Copyright © 2018 Dave Sperling. All Rights Reserved.

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

TEFL International Supports Dave's ESL Cafe
TEFL Courses, TESOL Course, English Teaching Jobs - TEFL International